https://www.youtube.com/watch?v=DBx8IENMdFE&feature=youtu.be

Organdonation som folkesag

48
af befolkningen husker kampagnen
67000
nye registreringer i Donorregistret på 3 mdr.
550
i forhold til det normale antal registreringer
94000000
personer nået

Mål: At gøre organdonation til en folkesag ved debatskabelse og oplysning.

Indsigt: 90% af danskerne har en positiv holdning til organdonation – men kun 20% har registreret deres holdning i Donorregistret. Pårørende til hjernedøde står alene tilbage og må træffe beslutning om organdonation – og skal leve videre i uvished. En organdonor kan redde op til 7 menneskeliv.

Løsning: Med målet (folkesag) for øje skulle vi fange danskerne bredt og massivt. Så vi udviklede en kampagne på et enkelt og let afkodeligt præmis. Vi kaldte den “Giv Livet Videre”. Den skulle fungere på alle tænkelige platforme (print, radio, digitalt/social, tv) og have et stærkt viralt potentiale. Med ARRET som symbol samt modtagerens perspektiv siger kampagnen tak til dem, der har registreret deres holdning til organdonation. Et centralt udgangspunkt til at få taget hul på en livsvigtig samtale i de danske hjem, hvor et ja eller et nej er lige vigtigt. Kampagnen endte med at være massiv, for opbakningen bag var enorm.

Resultater:
48% af befolkningen husker kampagnen 1 1/2 måned senere. 67.000 nye registreringer i Donorregistret i løbet af de 3 måneder kampagnen kørte – svarer til en stigning på 550% i forhold til det normale antal registreringer. Reach: 94 mio. personer. Annonceværdi: 25 mio. kr.

Gallery