GIV LIVET VIDERE
ORGANDONATION
Vi har gennemført to landsdækkende kampagne for organdonation i hhv. 2015 og 2017.
2018
Opgaven
Hvordan får vi danskerne til at tale om organdonation - og tage stilling i donorregistret?
Denne gang havde vi vendt fokus til de pårørende til organdonorer, hvor det første gang var det de transplanterede
Løsning
2 film, PR og SoMe aktiviteter
Resultater på Giv Livet Videre 2.0
Organisk rækkevidde på +800.000
+500.000 video-visninger på directors cut på Facebook
15.000 reaktioner, likes og delinger
+5 mio. indlæg via offentlige breve i officielt partnerskab med eBoks
Directors cut - en rørende fortælling - fortalt af de pårørende.
Kort spot, som blev nåede organisk rækkevidde på +300.000 visninger
2015
I denne første kampagne kunne danskerne møde charmetrolden Viola - et af 5 modige transplanterede borgere, som fremviste deres transplantations ar. Kampagnen fik skabt en masse omtale og på bare 3 uger fik den 67.000 til tasterne for at registrere sig i donorregistret.