top of page

GIV LIVET VIDERE

ORGANDONATION

Vi har gennemført to landsdækkende kampagne for organdonation i hhv. 2015 og 2017.  

2018

Opgaven

Hvordan får vi danskerne til at tale om organdonation - og tage stilling i donorregistret? 

Denne gang havde vi vendt fokus til de pårørende til organdonorer, hvor det første gang var det de transplanterede

Løsning

2 film, PR og SoMe aktiviteter

Resultater på Giv Livet Videre 2.0

Organisk rækkevidde på +800.000 

+500.000 video-visninger på directors cut på Facebook

15.000 reaktioner, likes og delinger

+5 mio. indlæg via offentlige breve i officielt partnerskab med eBoks

 

Directors cut - en rørende fortælling - fortalt af de pårørende.

Kort spot, som blev nåede organisk rækkevidde på +300.000 visninger

2015

I denne første kampagne kunne danskerne møde charmetrolden Viola - et af 5 modige transplanterede borgere, som fremviste deres transplantations ar. Kampagnen fik skabt en masse omtale og på bare 3 uger fik den 67.000 til tasterne for at registrere sig i donorregistret.

Viola.png
Sincera_Logomark_Farve_7.png
bottom of page